The Date: 27.XI.2013
year, Wednesday.
The 5 th ‘’A,B’’ form.
The Theme: Step Two. Colours.
The Aims: To enrich
pupil’s knowledge about colours, to introduce the new words.
To develop pupil’s speaking, reading and writing
skills.
To develop pupil’s abilities in reading for
understanding.
To enlarge pupil’s interest in learning foreign
language.
Type of the lesson: Introduction
of the new material.
Methods of the lesson: Role-play,
question – answers, individual work, games.
I.Org.moment: -Good afternoon,
pupils!
I am glad to
see you. – How are you? (We are fine).
-Who is on duty today?
-Who is absent?
II.Checking the homework.
-Let’s check up your homework. What was you homework
for today? Our homework was: Unit four. Step one. What time is it? (Уақыт неше болды?)
Old books at page 54, exercise 2,8.
New words: past [pa:st] -кетті
half [ha:f] -жарым, жарты
quarter [kwә:tә] -15 минут кеткенде, қалғанда
(ширек)
time [taim] -уақыт
o’clock [ә’clәk] -сағат
anyway [eni’wei] -қалай болғанда да
to [tu:] -ға, -ге, -қа,
-ке, -на, - не
Work with cards. Say these clock times:
1000
It’s 10 o’clock. 1025
It’s twenty five past ten.
1010 It’s ten past ten. 935
It’s twenty five to nine.
1020 It’s twenty past ten. 1030
It’s half past ten.
(Өткен сабақта «киімдерді» өткенбіз. Ағылшынша «clothes»
тізіп жазып шығулары керек.)
III.Presentation the new lesson.
-Today you’ll study English with the help of
activboard.
Now, let’s begin our lesson.
Яғни бүгінгі өтетін тақырыбымыз түстерге байланысты. Бүгін біз түстерді белгілейтін сөздермен танысып, түстерді атап үйренеміз.
Flipchart 1. Today is the 27
th/of November.
Step Two. Colours.
Flipchart 2.
1.brown [braun] -қоңыр
(коричневый)
2.orange [ә’rindз] -қанық сары (оранжевый)
3.black [blәek] -қара (черный)
4.violet [vaiәlit] -күлгін (фиолетовый)
5.green [gri:n] -жасыл
(зеленый)
6blue [blu:] -көк
(голубой)
7.beige [beidз] -боз
8.yellow [‘jelou] -сары
(желтый)
9.grey [grei] -сұр (серый)
10.pink [pink] -ақшыл
қызыл/алқызыл (розовый)
11.white [wait] -ақ
(белый)
12.red [red] -қызыл (красный)
13.colours [‘kalәz] -түстер (цвет)
a)1st listen to me then repeat after me.
Flipchart 3.
Look at the activboard then listen to a new poem.
Red, red rose, What
colour is rose?
White, white blouse. It’s
red.
Brown, brown bag, What
colour is your blouse?
Grey, grey cap. It’s
white.
Black, black night, What
colour is your cap?
Blue, blue bike. It’s
grey.
Flipchart 4. Singular and Plural questions.
Жекеше және көпше сұрақтар.
are …? (көпше түрдегі сұрақ)
Flipchart 5.
Example:
Singular
form-жекеше
|
Plural form-көпше.
|
What
colour is your cat?
It’s
black.
|
What colour are your cat &
dog?
They are black and white.
|
IV.Exercises.
-Now, you’ll read the dialogue with the helpof pupils.
-Open your books page – 63.
-Who, wants to be Asel, Omar, Colin and Carl?
-Read the dialogue and translate into Kazakh.
Exercise: 0
Asel: Сәлем, Колин!
Omar:Сәлем, Карл!
Colin:Сәлем.
Carol:Сенде үй жануары бар ма? (қолға үйретілген, үйде ұстайтын жануар)
Omar:Ия, бізде мысық пен ит бар. Ал сенде ше?
Жоқ бізде. Сенің мысығыңның түсі қандай?
Colin:Ол қара және ақ.
Omar:Оның көзінің түсі қандай?
Colin:Олар қоңыр.
Exercise 4;6. Pair work. (Тақтаға орындату.)
-Talk to your partner about Colin’s clothes.
P1. What colour is Colin’s T-shirt? It’s
pink.
P2. What colour are Colin’s trousers? They
are green.
P3.What colour are Omar’s clothes/trousers?
They are blue.
P4.What colour is Omar’s shirt? It’s red.
V.Conclusion.
-Let’s play a game. Now, we’ll play the game
“Shopping”.
There are different clothes. You’ll find the names of
clothes and colours.
Тақтаға әртүрлі магнитпен киімдер ілінеді. Әр киімнің түсі мен атын атайсың, сол кезде ол сенікі болады, яғни ақшаның орнына сол киімнің аты мен түсін ағылшынша айтасың.
For Example: This
is a pullover.
The
pullover is green.
VI. Homework.
Open your diaries and write down your homework. Ex:
7,8.
VII.Evaluation.
a)Marks of the lesson.
-Today I’ll give your marks P1,P2,
P3, is 5,4,3.
-Now, children, I’ll give mark’s for our today’s
lesson: _______________
-All together, stand up please.
-All together, stand up please.
-The lesson is over. Good Bye!
-You are free!
Комментариев нет:
Отправить комментарий